Jednym z trudnych przeszkód w większości miast w Polsce jest stan dróg. Nasze województwa nie są przygotowane do tak dużego nasilenia korków, jaki powstał poprzez wzrost liczby samochodów na krajowych drogach. Dlatego główną z najbardziej istotnych kierunków rozwoju jakie musi podjąć niemalże każda gmina jest inwestycja w transport i infrastrukturę komunikacyjną. Nawierzchnie drogowe i komunikacja miejska to najważniejszy obszar, jaki da przestrzeń na to by zwiększyć wygodę mieszkańców jak również usprawni całość gospodarki Krakowa.
Na tle innych gmin, inwestycje drogowe w Krakowie mocno się wybijają. Krakowianie w referendum wypowiedzieli się za metrem, ale zanim metro zostanie zbudowane, w komunikację tramwajową i autobusową i nawierzchnie drogowe potrzeba włożyć sporo pieniędzy . Spośród ważniejszych inwestycji warto podkreślić:
całkowicie elektryczną linię autobusów – pierwszą w Polsce,
innowacyjne torowisko na Ruczaju,
w pełni rozwinięty dworzec kolejowy wraz z miejscem handlowym.
Poza tym, w planach miasto przewiduje inwestycje w przynajmniej kilka nowoczesnych połączeń pomiędzy już istniejącymi połączeniami i remonty istniejących tras tramwajowych oraz dróg dojazdowych.
Mieszkańcy remontów nie lubią – problemy w poruszaniu się i dojazdach do pracy przeszkadzają na co dzień. Trzeba zaś pamiętać, że bez napraw infrastruktura nie może być lepsza i aby mieszkało się lepiej, trzeba cierpliwości.Kraków wybory 2014
Przekazywanie środków w komunikacje to nie jedynie następne linie komunikacji, jak również lepszej jakości nawierzchnia dróg, która będzie mocniejsza i wytrzymała. (jednym z takich wzorów jest odporna na ścieranie nawierzchnia jezdni na przedłużeniu dróg Zakopiańska – Brożka i na zachodniej jezdni Wadowickiej). Oczywiście, Kraków potrzebuje jeszcze kolejnych zmian i nowych pomysłów, by jeździło się po mieście wygodnie. Zarówno autem, ale też autobusami. Mimo to widać jasno, że wszystko jest na świetnej drodze do tego, by Krakusom mieszkało się tu naprawdę wygodnie i z zadowoleniem.